Thursday, September 17, 2009

Khatam al-Quran


Alhamdulillah..segala puji dan syukur saya panjatkan kepada Allah, Tuhan yang mempermudahkan segala urusan. Selawat dan salam untuk Rasulullah s.a.w, ahli keluarga serta sahabat Baginda yang dimuliakan.

Dalam kesibukan yang menuntut waktu, Allah s.w.t masih memberikan saya kesempatan untuk merasai dan menikmati santapan al-Quran sepanjang bulan Ramadhan yang istimewa ini. Dan hari ini, Alhamdulillah saya diberikan kemampuan untuk mengkhatamkannya. Walaupun kebiasaannya saya diberikan peluang untuk 2 kali khatam al-Quran dalam Ramadhan yang lalu, namun kerana kesibukan saya masih berkesempatan walau hanya sekali.

Saya bermohon kepada Allah s.w.t agar menjadikan Quran sebagai pembasah lidah, peneman kehidupan serta penunjuk jalan bagi saya buat selama-lamanya.


No comments: